Oprettet Af:
Camilla Andersen
Samler ind til:
Gigtforeningens generelle arbejde
I forbindelse med min deltagelse som dette års Miss Danmark finalist 2022. Får vi denne enestående mulighed for, at sætte fokus på en velgørenhedsorganisation. For mig er Gigtforeningens arbejde utrolig inspirerende. Inden jeg startede i det reumatologiske speciale som sygeplejerske, vidste jeg ikke meget om gigt…. På trods af, at det er den mest udbredte kroniske sygdom i DK. Det unikke og tildels uhyggelige ved denne sygdom, er at den ofte er usynlig. Vi kan ikke se de mennesker som har gigt at de kan lide af massiv træthed, ulidelige smerter, uendelige bekymringer, tager medicin hverdag og kæmper for at få/have et normalt liv. Vi ser ikke deres kamp med det blotte øje. Det gør jeg så nu…efter som jeg arbejder med gigtpatienter hverdag. Jeg ser motivationen i deres øjne, imens vi kæmper for at finde en behandling for dem. En behandling de ved der aldrig vil kurere dem, men holde sygdommen i ro, så de kan leve deres liv ubegrænset.
Gigt er også en sygdom mange tror “kun” rammer ældre mennesker. Dette er på ingen måder tilfældet. Både unge, som ældre kan blive ramt og det er derfor et enestående arbejde Gigtforeningen udfører fordi vi kæmper med forskellige ting, udefra hvilket stadiet vi må være i livet. De gør en kæmpe indsats for at se det hele menneske bag sygdommen. Støt gerne deres unikke arbejde her.
Giv bidrag
575 kr.
0 Dage tilbage

Camilla Andersen gav 25 kr.

Seneste aktivitet

• Malene Bachmann Stockmarr Gigtforeningen
    Kære Camilla
    Tak for dit fine initiativ og fordi du har valgt Gigtforeningen som mål for din indsamling. Det er takket være den store, hjertevarme opbakning fra bidragydere og medlemmer, vi kan sikre vigtig patientstøtte og forskning.
    Vi er meget taknemmelige for at du har valgt gigtsagen i forbindelse med din deltagelse i Miss Denmark 2022 for på den måde at bidrage til at skabe positive forandringer for mennesker med gigt.
    Fra alle os i Gigtforeningen - TUSIND TAK :)
  • Tina  Johansen Tina Johansen gav 300 kr.

• Simone Jeppesen Simone Jeppesen gav 250 kr.

• Camilla Andersen Camilla Andersen gav 25 kr.